email deliverability

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

סוגיית מסנני הספאם, המונעים הגעתו של דואר זבל לתיבת ה-inbox שלכם, מעסיקה לא רק את מפיצי הספאם למיניהם, אלא גם בעלי עסקים רבים – המנסים לשלוח דוא"ל לגיטימי ושגרתי ומוצאים עצמם עוסקים בבעיות עבירות, ברשימות שחורות, במיילים חוזרים ועוד.
במאמרי זה אציג בפניכם מספר טיפים יעילים ומוכחים לאישור המיילים, להגברת עבירותם ולקבלה מיטבית שלהם ב-inbox של לקוחותיכם.

תדירות והרשמה:

1) הימנעו משליחת דוא"ל למי שאינו מצפה לכך. הקפידו לשלוח רק לאלה שאישרו קבלת דיוור ואף הגדירו הרשמה כפולה בטופס הרישום שבאתרכם.
2) בדקו בקביעות – בד"כ 7 או 8 ימים לאחר כל שליחה – את הדיוור הקבוע הנשלח על-ידכם, ומחקו כתובות שאינן רלוונטיות עוד. בכך, תוכלו להימנע משליחה לדומיינים שכבר לא קיימים ומשליחה למלכודות ספאם.
3) העדיפו לשלוח מייל קצר בכל שבוע על-פני מייל ארוך אחת לחודש. הדבר יאפשר לכם לשמור את רשימת הכתובות שלכם מעודכנת, יגרום ללקוחותיכם לקרוא את דבריכם בתדירות גבוהה ויקטין את סיכויי הדוא"ל להיחשב כספאם.
4) תמיד אפשרו הסרת הדיוור בקלות. ודאו שלינק ההסרה אכן פועל – אם אינו פועל, הנמען עשוי לסמן אתכם כספאם במקום לפנות אליכם להסרה.
5) לעולם אל תסתירו את מקור השולח של המייל.
6) ודאו ששם השולח הוא אכן זה שהמנוי מצפה לקבל ממנו מייל.
7) היו הוגנים – ודאו שתהליך ההסרה יהיה יותר פשוט מתהליך ההרשמה.

השרת השולח (לשימוש איש המחשבים בעסקכם):

8) ודאו עם איש המחשבים שלכם שהשרת הוא לא open mail relay .
9) ודאו שהכתובות postmaster@yourdomain.com ו-abuse@yourdomain.com מקבלות מיילים חוזרים הנקראים על ידיכם. זאת, על מנת שתוכלו לפעול במידה ותישלח אליכם תלונה.
10) בדקו D.N.S – ריברס ופורוורד – לוודא שהם תואמים.
11) בדקו שכתובת האי.פי. שלכם אינה רשומה בשום RBL (real-time black lists=).
12) צרו SPF על-מנת להקשות על מתחזים. הדבר גם יסייע בשליחה לשרתי הוטמייל SenderID.
13) צרו מפתחות דומיין (domain keys) – אלו יסייעו בעבירות מול שרתי יאהו.
14) לידיעתכם – חלק מהשרתים של ספקי האינטרנט הגדולים דורשים בניית מוניטין. במידה וקיבלתם אי.פי. חדש והשליחה ממנו מגיעה כספאם, תצטרכו להמתין בסבלנות עד ליצירת מוניטין של שולחים לגיטימיים.
15) הקפידו לשלוח דוא"ל מדומיין שיש לו רשומות MX מעודכנות, ואשר יכול גם לקבל מיילים.

תוכן המייל ועיצובו:

16) מייל מעוצב הוא נעים למראה, אך תוכן קריא ומעניין הוא חשוב פי כמה. זכרו, מרבית האלמנטים הגרפיים נחסמים ע"י ספקי האינטרנט (אאוטלוק 2007 אף חוסמת את האלמנטים הפשוטים ביותר( וע"כ השקיעו יותר בתוכן.
17) הימנעו משימוש במילים עם סיכון להיחשב לספאם במיילים שלכם (כגון: ויאגרה).
18) אם הדיוור הנשלח על-ידכם מכיל גם גרסת טקסט פשוט, הקפידו שהוא אכן ישקף את הכתוב בתצורת ה-HTML ששלחתם.
19) הימנעו משימוש-יתר בתמונות. תמונה אחת (או שתיים, לעל היותר) תספיק – אחרת, מסנני הספאם עלולים לחסום את הדיוור.
20) הימנעו ממשלוח תמונות או קבצים כבדים מדי. קובץ בגודל 300 קילובייט הוא הרף המקסימלי למשלוח. זכרו, כל קובץ דורש קידוד ומכביד על הדוא"ל ב- 30% לפחות.
21) אל תשלחו דוא"ל המכיל תמונה אחת גדולה. רוב הספאם כיום נשלח בצורה זו, ותצורה זו עלולה להביא לחסימתכם.
22) ודאו שתוכן המייל תואם לציפיות הנמען. כך למשל, אל תשלחו מידע על סיגרים קובניים ללקוח שנרשם לקבלת מידע על חדר כושר.

לסיכום, מסנני הספאם – שעובדים קשה למען ניקיון ה-inbox שלכם – עשויים גם לחסום מיילים מטעמכם הנשלחים ללקוחותיכם. עשו שימוש מושכל בטיפים אלו – והקטינו את סיכוייכם להגיע לתיבת הג'אנק של הלקוח.
*הכותב הינו מנכ"ל חברת אימייליון המתמחה בדיוור ישיר, הגדלת מאגרי לקוחות ושיווק אינטרנטי מוכוון – תוצאות www.doali.net

פתחו חשבון חדש