מיילים חוזרים – המדריך המלא

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

המדריך המלא לתופעת “מיילים חוזרים“, כולל פירוט והסבר על הסטטוסים שיכולים להיווצר לאחר דיוור לרשימות תפוצה במייל. השרת מקבל את המיילים החוזרים ומפלח אותם לפי סוגים, פילטרים בקטגוריית מיילים חוזרים זמינים בממשק הניהול באיזור הדוחות של מערכת דואלי.
ניתן להשתמש ברשימה הנפתחת לביצוע חיפוש ותצוגה במאגר לפי שגיאות קשות או קלות של מיילים חוזרים.
מה ההבדל בין שגיאות “קשות” ושגיאות “קלות” של אימיילים חוזרים?

שגיאות קשות של מיילים חוזרים

אם מייל חוזר מקבל הודעת שגיאה קשה הדבר מצביע על כך שישנה סיבה עקבית שהמייל לא יכול להישלח. לדוגמא, שגיאה קשה יכולה לנבוע מכך שתיבת הדואר לא קיימת, כלומר, כתובת הדואר האלקטרוני כנראה לא נמצאת ולא ניתנת לאיתור. כל כתובת דואר אלקטרוני שמתקבלת עבורה הודעת שגיאה קשה מתווספת באופן אוטומטי לרשימת הכתובות החסומות שלך בכדי שבעתיד לא תבצע בהן בטעות שימוש נוסף.

שגיאות קלות של מיילים חוזרים

אם מייל חוזר מקבל הודעת שגיאה קלה הדבר מצביע על כך שישנה סיבה רגעית שהמייל לא יכול להישלח. לדוגמא, הודעת שגיאה קלה יכולה להיווצר עקב מייל “חנוק”. הדבר יכול להצביע על כך שהדומיין שאליו נשלח המייל ( לדג gmail.com ) מקבל יותר מידי הודעות אימייל בבת אחת והמסירה של המיילים לשרתים מואטת. מערכת דואלי תפעל לטובת שליחת המייל עד ל- 48 שעות, אולם, אם המערכת לא תצליח לשלוח את המייל בטווח זמן זה המייל ירשם כמייל חוזר ויקבל הודעת שגיאה קלה. מיילים חוזרים אשר קבלו הודעת שגיאה קלה יכולים להישלח בשנית.
לחיצה על הפילטר תציג את רישום המיילים אשר חזרו באותה קטגוריה, קיימת אפשרות של ייצוא הנתונים.
כאשר מייל לא נשלח בהצלחה באמצעות מערכת דואלי הוא ישויך/ יתויג לקטגוריה. ראה מטה טבלה המפרטת את הקטגוריות השונות בהן המערכת תומכת. מידע מפורט על מיילים חוזרים זמין למשתמשים הרוכשים כתובת IP פרטית.

תיאור כללי של השגיאה

סוג השגיאה

פירוט

מודחק

משתנה

או שכתובת המייל מתויגת כחסומה בחשבון שלך ולכן שליחת המייל בוטלה או שהמערכת לא הצליחה לשלוח את המייל בטווח של 48 שעות

תיבת דואר אינה קיימת

קשה

או שכתובת המייל מתויגת כחסומה בחשבון שלך ולכן שליחת המייל בוטלה או שהמערכת לא הצליחה לשלוח את המייל בטווח של 48 שעות

בעיה בחשבון המשתמש

קשה

קיימת בעיה עם תיבת הדואר של הנמען. לרוב המשמעות הינה שחשבון האימייל כבר אינו בשימוש.

בעיית DNS

קלה

סיומת הדומיין בכתובת האימייל אינה קיימת.

מוניטין של כתובת ה- IP

קלה

המייל חזר עקב מוניטין לקוי/ מפוקפק של כתובת ה-IP  השולחת. רכישת כתובת IP פרטית תפחית מיילים חוזרים מסוג זה אלמלא כתובת המייל שלך הינה הגורם לבעיה.

ספאם

קלה

המייל נדחה כיוון שהוא תואם לפרופיל מיילים שתויגו כספאם

וויסות

קלה

השרת של הנמען לא קיבל את המייל בטווח של 48 שעות. מערכת דואלי פועלת לטובת שליחת המייל החוזר  עד ל-48 שעות.

בעיית SPF

קלה

המייל לא נשלח מפני שאירעה בעיה עם אימות רשומת ה SPF של הדומיין באותו המייל. מערכת דואלי תבקש ממך לאמת את הדומיין שלך לפני שהיא תבצע שליחה של המייל ישירות מאותו דומיין במקום שליחה ” בשם” או “דרך” הדומיין של המערכת.

שגיאת קוד

קלה

המייל לא נשלח מפני שאירעה בעיה בשליחת המייל דרך המערכת שלנו.

נא עדכן אותנו דרך צור קשר אם אתה מבחין בשגיאות מסוג זה בכדי שנוכל לבחון את הבעיה.

מיילים בקטגוריה זו יתוזמנו מחדש לשליחה באופן אוטומטי. 

נגמר זמן

קלה

המייל לא נשלח עקב היכנסות לפסק זמן.

מיילים בקטגוריה זו יתוזמנו מחדש לשליחה באופן אוטומטי.

חיבור הופסק

קלה

סטאטוס המייל לא ידוע בוודאות בגלל ששרת הנמען ניתק את החיבור ללא משוב המכיל הודעת קוד או סטאטוס. קיים סיכוי כי המייל נשלח אך במרבית המקרים מדובר על מייל חוזר.

מיילים בקטגוריה זו לא יתוזמנו מחדש לשליחה כיוון שבאופן כללי הסיבה לניתוק החיבור הינה כי שרת הנמען מזהה מייל זה כספאם.

בעיית חיבור

קלה

המייל לא נשלח מפני שאירעה בעיה בחיבור.

מיילים בקטגוריה זו יתוזמנו מחדש לשליחה באופן אוטומטי.

רשימות אפורות

קלה

המייל לא נשלח מפני ששרת הנמען מצא כי המייל אינו מתאים לתצורה שנקבעה בהגדרות (לרוב הצירוף של כתובת ה- IP בין כתובת המייל של הנמען לזו שממנו נשלח- תופעה ידועה בשם ” “triplet ) באופן זמני השרת דחה את המייל בידיעה שמיילים תקינים העונים על הגדרות התצורה בדרך כלל ישלחו בשנית.

מיילים בקטגוריה זו יתוזמנו מחדש לשליחה באופן אוטומטי ויסומנו עם עדיפות בתור.

בעיית היתרים

קלה

המייל לא נשלח מפני ששרת הנמען מבקש היתר מכתובת ה- IP לטובת קבלת מיילים ממנה. נא צור עמנו קשר  אם אתה מבחין בשגיאות מסוג זה.

מיילים בקטגוריה זו יתוזמנו מחדש לשליחה באופן אוטומטי.

לא מזוהה

קלה

המייל לא נשלח מפני שאירעה בעיה שאינה מקוטלגת או מזוהה. נא צור עמנו קשר אם אינך בטוח מדוע אתה מקבל הודעה מסוג זה.

מיילים בקטגוריה זו יתוזמנו מחדש לשליחה באופן אוטומטי.

ביטול ידני

קלה

המייל לא נשלח כיוון שהשליחה בוטלה ע”י מנהל מערכת דואלי או שאתה (המשתמש) ביטלת את השליחה מתוך מסך הפעילות. נא צור עמנו קשר אם אינך בטוח מדוע אתה מקבל הודעה מסוג זה.

מיילים בקטגוריה זו לא יתוזמנו מחדש לשליחה באופן אוטומטי.

לא נשלח

קלה

המייל לא נשלח עקב:

  • הנמען/ איש הקשר הגדיר סטאטוס חסום המונע רישום עבור שגיאות קשות של מיילים חוזרים או תלונות
  • הנמען/ איש הקשר ביצע הצטרפות בלבד לשליחת טרנזקציות.
  • הדוא”ל שלך נכשל בבדיקת דואר ספאם
  • חסר לך אשראי לטובת שליחת המייל.
  • אתה שולח מסמכים מצורפים ואין לך מספיק אשראי. מסמכים מצורפים דורשים אשראי ועלותם 10ש”ח/GB.

המייל שלך לא הצליח להישלח במשך 48 שעות עקב אילוצים בשרת היעד.